Obsah článku
ToggleProdej srubu není to samé jako prodej klasického domu nebo chaty. Dřevostavby mají svá specifika – od technického řešení přes vnímání trhu až po cílovou skupinu kupujících. Jako realitní makléřka se zkušenostmi s prodejem srubů a roubenek vám v tomto článku poradím, jak srub připravit k prodeji, na co si dát pozor a jak z prodeje vytěžit maximum.
Srub je typicky masivní dřevostavba, která se staví z kulatiny nebo hraněného masivního dřeva. Kupující u něj často nehledá jen nemovitost, ale životní styl. Přírodní materiály, klid, energie dřeva a propojení s krajinou – to jsou hodnoty, které přitahují specifickou skupinu zájemců.
Proto je důležité správně nastavit marketing a zacílení – a také vhodně popsat stavbu i její výhody.
Před prodejem srubu si připravte:
List vlastnictví a nabývací titul
Projektovou dokumentaci (pokud máte)
Informaci o způsobu vytápění, konstrukci, zateplení
Kolaudační rozhodnutí (pokud se jedná o kolaudovaný objekt)
Energetický štítek (PENB) – pokud je stavba určena k trvalému bydlení
Sruby bývají často stavěny svépomocí nebo s úpravami oproti projektu – to může hrát roli při financování hypotečním úvěrem, proto doporučuji vše předem prověřit.
Kupující srubů jsou často:
Lidé hledající rekreační objekt v přírodě
Rodiny hledající netradiční dům k trvalému bydlení
Zájemci o glampingové nebo turistické využití
Investoři do ubytování typu Airbnb v přírodě
Důležité je při inzerci zdůraznit, jak lze srub využít – nejen že je krásný, ale také zda je vhodný k celoročnímu užívání, jak je izolovaný, jaké má vytápění, přístup v zimě apod.
U klasických nemovitostí se často řeší infrastruktura, škola, MHD. U srubů je to jiné – tam rozhoduje:
Příroda kolem
Výhled, orientace na světové strany
Dostupnost autem celoročně
Možnost parkování
Blízkost turistických tras, lyžařských areálů, koupání
Pokud je srub na samotě nebo u lesa, je to obrovská výhoda – pro určitou skupinu kupujících. V prezentaci je potřeba tuto hodnotu zdůraznit a prodat emoci.
Z praxe mohu potvrdit, že velký vliv na cenu mají:
Sauna nebo vířivka (např. venkovní sudová sauna)
Krb nebo krbová kamna
Terasa s výhledem
Velký pozemek a soukromí
Připojení na elektřinu, vodu, septik nebo ČOV
Celoroční přístup autem
Také záleží, jestli je stavba zapsána jako rekreační objekt nebo rodinný dům – to hraje roli pro financování i cenu.
Při prodeji srubu je důležité:
Zkontrolovat, zda je stavba legální a řádně zkolaudovaná
Prověřit, jak je to s přístupovou cestou (je-li zajištěno věcné břemeno)
Zjistit, zda je možné financovat hypotečním úvěrem
Uvést, z jakého dřeva je srub postaven, jaké má stáří a jakou údržbu vyžaduje
Zájemci se často ptají i na údržbu dřevěné konstrukce, povrchové úpravy a životnost.
Připravím odhad tržní ceny srubu na základě reálných dat a zkušeností
Vymyslím strategii prodeje a cílím na správné zájemce (např. přes komunitu lidí, co hledají dřevostavby, přírodní bydlení apod.)
Zajistím profesionální prezentaci s důrazem na vizuální stránku (fotky, video, dron, příběh místa)
Vyřeším právní servis včetně specifik, která dřevostavby přinášejí
Pomohu také s jednáním s kupujícími a vyřeším případné komplikace (např. financování)
Srub není běžný dům. Je to srdeční záležitost. Ale i ta se dá prodat dobře – pokud víte, jak na to. Pokud zvažujete prodej srubu, ať už rekreačního nebo celoročně obyvatelného, ráda vám nezávazně odhadnu tržní cenu a připravím strategii prodeje na míru.
Ozvěte se mi – budu se těšit!
Děkujeme za vytvoření krásné prezentace k prodeji našeho domu. Mnohaleté zkušenosti, profesionální a příjemný přístup paní Hlávkové vřele doporučujeme.
Barbora je skvělá makléřka, která nám pomohla prodat byt rychle a bez starostí. Všechno zařídila, vždycky byla k dispozici a díky jejímu přístupu jsme se nemuseli o nic stresovat – určitě ji doporučujeme!
Měl jsem obrovské štěstí, že jsem mohl využít služeb Barbory Hlávkové, která se ukázala jako opravdový profesionál v oboru. Po zdědění garáže v zóně bytovek od mých prarodičů jsem byl zpočátku zmaten ohledně její skutečné hodnoty. Dlouholetý nájemce se snažil garáž odkoupit za 200 000 Kč a já to chtěl prodat, prostě rychlé peníze 😀 ale právě Barbora rychle a precizně zjistila, že reálná tržní hodnota garáže přesahuje půl milionu korun!!! Byl jsem v šoku z této zprávy. Původní nájemce o tom samozřejmě věděl. A chtěl mě.. vy víte co 🙂 Díky jejím odborným znalostem a pečlivému přístupu jsem se vyhnul nevýhodné transakci a nyní garáž úspěšně pronajímám jinému zájemci a za větší peníze. Její profesionální poradenství a důkladný přístup mě naprosto přesvědčily, že spolupráce s ní je tou nejlepší volbou pro každého, kdo hledá spolehlivého makléře. Mám vícero majetku. A každý majetek teď bude spravovat paní Hlávková. Věřím ji. Velice doporučuji Barboru Hlávkovou všem, kteří ocení kvalitní a důvěryhodné služby!
Makléřka přijela, nafotila, také natočila 3D virtuální prohlídku což je výhoda pro odlišení se, kupec s hotovosti byl hned do týdne. I dronem záběry na celou nemovitost jsem měl od makléřky, za mě profi přístup a jednání. Prohlídky vyřídila za mě, takhle jsem přišel jen na podpis rezervační smlouvy a kupní smlouvy a měl jsem po starostech. S cenou jsme také nemuseli hýbat, další zájemce s hotovostí byl taky. Zažil jsem i jiné makléřky jiných konkurenčních firem u svých jiných nemovitosti a to se nedá srovnávat, jak kvalita fotografií, tak videa i služeb. Za mě mohu jen doporučit
Vážená paní Inženýrko, ráda bych Vám touto cestou ještě jednou poděkovala za pomoc při prodeji domu po babičce, který konkurenční agentura prodávala nezvykle dlouho. Fungujete naprosto skvěle! Děkujeme a jistě se na Vás v budoucnu rádi obrátíme.
Profesionální přístup, naprostá a ochota, paní inženýrka Hlávková je prostě profesionál. Paní Hlávková nám pomohla s odhadem ceny našeho domu, poté navrhla marketingovou strategii prodeje a do měsíce jsme měli zájemce. Děkuji i za vyřešení překážek spojených s prodejem, vím že to nebylo jednoduché. Budeme doporučovat dál paní Hlávkovou a její tým.
+420 773 750 076
bara.hlavkova@re-max.cz
Rádi Vám pomůžeme s profesionálním a rychlým prodejem nemovitosti. Vždy se snažíme získat co nejvyšší cenu, například aukcí nemovitosti.